torsdag 5 februari 2015

Part II on the run

GOTLAND DEL 2


HAVE YOU EVER BEEN TO HEAVEN? (detta är ett Jay Z quote annars vore det extremt töntig caption)


har aldrig uppskattat ett parasoll och några trädgårdsstolar mer, och fezen och den grekiska musiken är ej att förglömma. 

denna natt slog vi upp tältet i en skog som såg exakt ut som Norrland, men vi slapp bli prickiga av flugor och gråsuggor i tältet, alltså honestly typ i en månad efter att vi kommit hem kollade jag varje gång jag skulle ta på mig ett par trosor så att det inte skulle hängt med några gråsuggor i dem, iof var de ju tvättade men alltså man vet aldrig.
 det blev dock drama utan insekterna då jag råkade dra ut hela ventilen ur mitt hjul vilket blev startskottet till ett mycket märkligt ögonblick. 


efter så många mil var vi framme i Visby!! alltså det var så skönt men också lite sorgligt, minns inte riktigt ad vi lyssnade på då vi cyklade in i Visby men minns att man nästan hade kunnat fälla en liten tår. 


vi strosade omkring och var lite turistiga, dock det enda vi planerat var att gå till glasskiosken med svinmånga sorter.





vi var ganska less på mackor så vi kollade lite på middagspriser men allt vi hittade var väldigt dyrt, och vi ville så gärna att Max hamburgaren på Arlanda vi taggat sen dag ett skulle vara så god den bara kunde bli, tror att det var lite därför vi valde bort att äta på restaurang, och inte bara att vi var snåla

och tur var väl det annars hade vi troligen inte gått på Ica / träffat Oskar Linnros!!!!!! alltså gud det suger fortfarnde till lite i magen (fast okej behöver gå på toa också men) då jag tänker på när vi gick in och Isa ba är inte det där Oskar Linnros vid kassan,, och jag greps av lite panik och sen så gick vi ut och väntade på honom, haha. (detta var dock ganska mycket senare)


den här var lätt våran favvo gata, extremt fin.


haha alltså det är verkligen synd på fingret i denna bild, jag kan ju tycka att jag inte borde göra sådana här misstag efter att spenderat typ halva tonåren med att fota, men men. i alla fall så hängde vi/föll ur dessa hängmattor en ganska lång stund.


här var vi på jakt efter frukost buffé tills dagen efter, vi hittade dock ingen som inte kostade skjortan


Gick upp i ett av murens torn, detta är dock utanför självaste muren och vi var på väg in igen till Ica tror jag.  vi stannade dock och gick in i en kyrkan som var mycket fin!! tror dock tyvärr bilden därifrån dog i framkallningen. 


vi uppskattade rosorna, de låga husen och kullerstenen


på kvällen gick vi till et ställe med en massa medelålders personer, för det var det enda typ som inte var fullt, men då kunde vi ta del av musiken på en temafest som spelade massa 90-2000 låtar som höll till bredvid. 

Sen hade vi en till dag i Visby och den första dagen gick vi på museum och lite sådant men det har jag på mobilen. Så  efter allt detta cyklade vi tillbaka till flygplatsen där allt började, lämnade tillbaka våra cyklar, och hoppades att vi inte skulle behöva böta för att pakethållarna inte längre var i speciellt bra skick, sen när vi skulle checka in bagaget visade det sig att jag hade cyklat med 16 kilo på packan....
När vi checkade in så frågade vi om våra väskor skulle skickas direkt hem, men hon i Kassan trodde att vi frågade om vi kunde sitta kvar på flyget när vi var på Arlanda, och vänta på att det skulle starta och ta oss till Umeå, haha undrar hur korkad hon egentligen trodde att vi var när hon svarade "nä alltså ni måste ju byta plan på Arlanda" 

alltså detta inlägg blev lite lamt men alltså detta är typ på riktigt den roligaste resan jag upplevt!! i alla fall en av dem, alltså den var så bäst (och då ska ni ha in mind att jag och Isa ändå vart i freaking paris, och kollat på Bey och Jayan) vet ej om någon kommer läsa detta, men cykla på Gotland innan ni dör!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar