söndag 6 oktober 2013

söndags tristess


Hej. Igår kväll bakade jag bullar med Julle, Lollo och Isa dom blev goda även om de inte innehöll livets krydda, alltså kanel. Sedan körde vi det mest dramatiska omgångarna stopp jag vart med om i mitt liv- ni vet stopp det där spelet när man väljer kategorier och så ska man komma på  en sak till varje kategori på en och samma bokstav som väljs av slump- för att det blev en jätte hatisk diskussion om det räknades som att det fanns mjöl i rummet om det låg pytte lite kvar på diskbänken. Och sen så började alla ifrågasätta varandras poäng och tillslut blev det ett kaos med jämförelser om vad som egentligen var ett korrektsvar av mjöl, målat, röd grytlapp.magont och om riskkakor är ett bakverk eller inte.

Men idag har jag sovit lite för länge och sedan har jag cyklat och hämtat mina nycklar som jag glömde hos Isa och nu sitter jag och försöker få ihop en debattartikel och samtidigt lyssnar jag på Oskar Linnros (ofc) alltså klappar och slag skivan blir bara mer genialisk och as bra ju mer jag lyssnar på den och idag är den cirkus så bra som musik kan bli. Men nu ska jag försöka få ner mina åsikter till en text på något sätt. Tråkig dag men det gör inte så mycket det är väll lite meningen med söndag att de ska va tråkiga. Men hejdå då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar