tisdag 3 september 2013

hundgodis och medellängd

Hej. Idag tog jag upp en hundgodis ur min väska, jag har ingen hund. Och min väska har aldrig vart i kontakt med hundgodis. Du som la den i min väska kommer drabbas av karma, dålig karma. Det var cirkus det intressantaset med min dag. Eller förresten (det här är egentligen det fulaste när man låtsas komma på saker i texter, fast nu gjorde jag faktiskt det eftersom jag inte skrev allt vid samma tidpunkt.)

JAG FICK STÅ PÅ DEN BAKRE RADEN PÅ SKOLFOTOT, alltså den där de medellånga står, vilket betyder att jag tekniskt sätt inte längre räknas som kort, vet ni hur många år jag har sträkt på mig när fotografen- i en oförstålig inomhus gortexväst med lite fleecefodring och med en linjär som redovisar att det är en fotograf som krossar ens drömmar om att man växt på sig under sommaren- ska peka ut vilken längdkategori man tillhör,även fast jag sträkt på mig så mycket som det går utan att stå på tå, har jag ändå alltid fått sitta längst fram på en stol (förr i tiden fick de korta alltid sitta om ni minns det. Men nu får de oftast stå på mitten raden) men åttan, nian och ettan fick jag stå på mellanraden det mordernare place to be för den som anses vara kort. Men idag fick jag alltså uppgraderas till the line of medellängd och trängas på bänken. Jag blev så innerligt glad att jag vart tvungen att höja handen och knycka ner den i nittio grader och utropade "score"-eller det var typ ett väsande rop- när jag stod bland de som slapp bli utpeckade och istället fick tränga ihop sig på bänken. 

Trevligt att jag kom på det här nu förr jag hade tänkt skrivva något som var deep deppigt och förrvirrat innan jag minns detta ögonblick av lycka.men nu sjunger detta inlägg på sin sista vers och jag ska börja tänka på refrängen, (KOSSOR ÄR INTE DET TVÅ POÄNG?? TVÅ FULOGOR I EN SMÄLL, TRE POÄNG NU??) nu hör jag att de ser på torsk på tuben nere i vardagsrummet, alltså förra veckan var jag värsta social och umgicks med friendos varje eftermiddag men den här veckan kollar jag bara på idol och torsk på tuben, ned köp verkligen. men hejdå på riktigt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar