söndag 13 oktober 2013

lördagens misslyckanden


 färgen är inte alls så här fin

hej nu ska jag berätta om min lördag, alltså igår. Det började med att jag och mamma skulle på nån föreläsning och hotell brunch som var arangerad av Umeå fashion week. Men jag glömde tyvärr att det var brunch, jag brukar verkligen inte äta mycket till frukost, tycker inte det är så gott, men denna morgon tryckte jag i mig ovanligt mycket. Och vi skulle cykla ungefär direkt efter att jag ätit klart och då slog det mig, att vi skulle äta brunch det var ju det som var halva grejen så jag fick helt enkelt plocka på mig frukt på brunchen för det är ju inte så farligt mättande, men det kändes verkligen som att tanterna kollade på mig anklagande eftersom att alla andra hade tagit typ en liten bit av varje frukt och jag stod och plockade rejält av varje sort- i deras mått mätta alltså, men vadå jag hade ju ändå betalt och någon ska ju äta upp frukten. Men efter föreläsningen så kände jag mig ändå lite hungrig så jag tryckte i mig två mackor så då kändes det lite värdare att mamma betalt 50 kronor för att jag skulle få äta. 
              Men nu kommer vi till det riktiga misslyckandet, på eftermiddagen kom Frida förbi och vi cyklade hem till henne, kollade på idol-alltså på play för jag var i Skellefteå på äventyr i fredags men det är en annan story det- och åt pizza men när idol var slut så hade vi inget att göra och vi orkade inte dra igång något Classic frida-och-klara-projekt för de har en tendens att bli ganska stora och det slutar med att vi typ tror att vi kommer ta över världen, nä inte riktigt men nästan.
             Så då satt vi där i Fridas rum och funderade vad vi skulle hitta på och då sa Frida men klockan är inte så mycket, kvantum har fortfarande öppet, vi kan färga ditt hår. Och det tyckte jag just då lät som den roligaste idén någonsin så vi cyklade till kvantum stod ett tag vid hyllan och försökte hitta den bästa färgen, och till slut hade vi bestämt oss för en färg som verkade bra. Så vi cyklade hem la lite färg i armvecket för att kolla om jag skulle få utslag, och kollade på bonde söker fru men vi var så i gasen så jag hängde inte med ett dugg. Sen så gick vi ner i källaren, läste bruksanvisningen för typ fjärde gången och sedan satte vi igång, det var väldigt skoj och Frida försäkrade mig om att det här blir så jämt så. och jämt blev det. Det fortaste vara roligt när vi sköljde ur håret i en tvättho där vattnet inte var så bra på att hålla rätt temp. sen sprang vi upp och letade reda på en hårtork, gick upp till övervåningens toa och började blåsa mitt hår, ungefär här slutade det vara roligt. för här såg jag att det var kanske världens konstigaset färg, det var typ lika ljust som innan och sedan hade det slängts på en blandad ton av lila,rosa,grå,grön och röd.
Och nu vet jag inte vad jag ska göra, för jag tror inte att jag vågar tona om det, inte idag i alla fall för då kanske det blir någon jätte crazy färg. Men jag vågar inte heller försöka tvätta ut det för då kanske det blir ännu fulare. Och jag vill inte ha det som det är nu. Kommer måsta gå till skolan i denna fula färg och det känns inte så överdrivet kul. men men vi får se hur det blir, jag kännder dock inte riktigt att jag ångrar mig heller för det var ju faktiskt väldigt roligt, fast jag saknar att vara blond och jag har bara vart spyfärgad i typ 12 timmar. men ha det bra 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar